ABOUT ME : I Wish That Little Star Could Be Mine, And I Wish Really Wish It Could Shine So Bright...Stay Shining Dear Star, Please Bright My Day, Show Me The Way..Hey Little Star Please Smile, Shine Your Light On Me, On Me On Me And Only Me...Even I Am So Far Far Away...But I Can Still Feel You, Praying And Hope For You But In The Worst Silent Way...

Saturday 14 January 2012

Ops @ 3 Warga Asing Gadai Nyawa Sorok Dalam Lubang Elak Di Cekup Imigresen

SEREMBAN: Tiga warga Indonesia termasuk seorang wanita mempertaruhkan nyawa dengan berhimpit dan bersesak dalam satu lubang kecil ketika menyorok dalam usaha mengelak dicekup anggota penguat kuasa Jabatan Imigresen yang menyerbu sebuah rumah setinggan di Mambau, dekat sini, semalam.

Bagaimanapun, helah mereka yang berusia 20-an itu dengan berdiam diri dalam lubang persembunyian dibina khas di bawah sinki dapur itu tidak bertahan lama apabila dikesan anggota penguat kuasa yang melakukan pemeriksaan menyeluruh di rumah berkenaan.

Anggota penguat kuasa mengarahkan mereka keluar sebelum ditahan untuk pemeriksaan dalam Ops 6P sekitar Desa Rasah, Kampung Batu Tiga di Mambau, Kampung Panchor di Paroi dan kawasan perumahan Cengal di Taman Ampangan.



Dalam serbuan pada jam 12 tengah malam hingga 5 pagi itu, pasukan penguat kuasa Jabatan Imigresen Negeri Sembilan menahan 32 pendatang asing tanpa izin termasuk 17 lelaki dari Indonesia dan seorang lelaki Bangladesh, 13 wanita Indonesia serta dua kanak-kanak perempuan dari negara sama.

Dalam operasi itu, 80 warga asing diperiksa sebelum 32 daripada mereka ditahan yang berusia antara lapan hingga 40 tahun.

No comments:

Ratings and Recommendations by outbrain

PROMOTION TERBAIK