ABOUT ME : I Wish That Little Star Could Be Mine, And I Wish Really Wish It Could Shine So Bright...Stay Shining Dear Star, Please Bright My Day, Show Me The Way..Hey Little Star Please Smile, Shine Your Light On Me, On Me On Me And Only Me...Even I Am So Far Far Away...But I Can Still Feel You, Praying And Hope For You But In The Worst Silent Way...

Wednesday 25 January 2012

Ingin Menilai Apakah Seseorang Berkata Jujur ​​Atau Tidak?




Ingin Menilai Apakah Seseorang Berkata Jujur ​​Atau Tidak?

Ingin Menilai Apakah Seseorang Berkata Jujur ​​Atau Tidak? Anda Boleh Melakukannya Dalam Beberapa Saat. Menurut Kajian Terbaru Dari University Of California, Berkeley, Hanya Mengambil Masa 20 Saat Untuk Menilai Apakah Lawan Bercakap Atau Orang Asing Di Hadapan Anda Boleh Dipercayai Atau Gombal Belaka.

Penyelidik Merekrut 24 Pasangan Dan Meminta Setiap Orang Untuk Bercakap Tentang Saat-Saat Di Mana Mereka Menderita. Sementara Itu, Kamera Merakam Reaksi Lawan Penceramah. Sebuah Kumpulan Yang Berasingan Melihat Rakaman Video Itu, Dan Mereka Mampu Mengenalpasti Reaksi Palsu Si Lawan Bicara Dalam Masa 20 Saat Sahaja.

Setelah Penyelidik Mengambil Sampel DNA Dari Peserta Penyelidikan Itu, Ternyata 60 Peratus Peserta Yang Paling Tidak Dipercayai Mempunyai Reseptor Gen, GG Genotipe, Yang Boleh Mengawal Rasa Peduli Dan Empati. Reseptor Membantu Menetapkan Peringkat Oksitosin Dalam Tubuh, Yang Dikaitkan Dengan Perasaan Kepercayaan, Empati, Dan Kemurahan Hati.


Reseptor Ini Menetapkan Level Oxytocin Di Tubuh, Yang Menurut Pelbagai Kajian Sebelumnya Berkaitan Dengan Rasa Percaya, Empati, Dan Kemurahan Hati. Demikian Dijelaskan Alexsandr Kogan, Ph.D., Penyelidik Post-Doktoral Di Universiti Toronto Yang Menjadi Penulis Utama Dari Hasil Kajian Ini.


Di Antara Mereka Yang Dinilai Paling Dipercayai Ketulusan Responnya, 90 Peratus Mempunyai Gen Itu. Tapi, Ditegaskan Para Penyelidik, Kerana Gen Ini Hanya Berkaitan Dengan Persepsi Ketulusan, Ini Tidak Bererti Bahawa Anda Menjadi Orang Tidak Simpati Jika Tidak Memilikinya. Para Pemerhati Boleh Memilah Ketulusan Dengan Ketidakjujuran Kerana, Kata Kogan, "Ada Perilaku Tertentu Yang Didapati Merupakan Isyarat Rasa Percaya Dan Sokongan."
Ini 4 Tanda Perilaku Itu:


1. Perilaku Tidak Konsisten
"Jika Biasanya Seseorang Sangat Diam, Dan Tiba-Tiba Mereka Menjadi Sangat Dinamik Atau Sebaliknya, Ini Menunjukkan Petanda Ada Yang Disembunyikan," Kata Marc Salem, Ph.D., Seorang Ahli Psikologi Perilaku.
Hal Yang Sama Berlaku Jika Seseorang Yang Biasanya Bercakap Lancar Dan Cepat, Tiba-Tiba Bicaranya Jadi Terpotong-Potong Atau Terdengar Berhati-Hati. "Pergeseran Merupakan Tanda Adanya Kebohongan Atau Penipuan."


2. Tatapan Mata
"Ketika Orang Berfikir Atau Merenung, Wajar Bila Mereka Memutuskan Hubungan Mata Dan Melihat Sekeliling," Jelas Salem. Namun, Jika Pandangan Seseorang Terlalu Tetap, Baik Semasa Mendengar Atau Semasa Cuba Mendapat Kepercayaan, Itu Tanda Ketidakjujuran.


3. Isyarat Tubuh
Batuk, Sering Membersihkan Tekak, Atau Isyarat Lain Dengan Menutup Mulut Dapat Menunjukkan Bahawa Seseorang Sedang Cuba Untuk Menyembunyikan Sesuatu. Salem Mengatakan, Hal Yang Sama Berlaku Dengan Bahu Yang Turun, Atau Pose Membongkok. "Itu Tanda Anda Harus Berhati-Hati, Kerana Seseorang Tidak Membuka Diri Sepenuhnya."


4. Tersenyum Cepat
Sebuah Senyum Memberi Perubahan Segera Pada Wajah Seseorang, Kata Salem. Mata Yang Bersinar, Pipi Dan Kening Akan Terangkat Seiring Lengkungan Di Sudut Bibir. Senyum Ini Biasanya Berlangsung Selama Beberapa Saat Sebelum Pudar. Salem Mengingatkan, Senyum Palsu Muncul Dalam Sekejap, Dan Menghilang Dengan Cepat.

No comments:

Ratings and Recommendations by outbrain

PROMOTION TERBAIK